YoungsterBoy
Bonjour!

hello fella nice to meet you

Meet Me There:

Story superboy ;) Chat

super song

one direction



credit

Design by : noorhidayah dayah
Oh My S.P.M !!!!
Monday 3 June 2013 | 10:37 | 0 supehero saya
Assalamualaikum semua .

I'm back !! hahaha . lama dah tak update blog . ada siapa-siapa rindu aku ? mesti ada punya kan . hehehe (perasan tahap cipan aku ney) . Btw , thanks kepada yang sudi menyedarkan aku sebab dah terlalu lama tak menghapdate blog . atas dasar berperikemanusiaan dan keprihatinan beliau maka-nya aku sanggup mencuri sedikit masa untuk menghapdate blog bagi membalas budi beliau . hahaha .

Okay , topik entri aku kali ney adalah pasal SPM .

sedar tak dedar tinggal lagi 5 bulan je masa untuk study . haish , cepatnya masa berlalu kan ? pejam celik pejam celik tahu-tahu je SPM is around the corner. oh no!! dah lah banyak lagi subjek yang nak kena catch up . wohooo , mahu gugur jantung kalau tiba-tina kerajaan umumkan SPM tukar tarikh esok !! mana taknya , banyak lagi subjek form 4 & form 5 yang still aku blurrrr . so , jalan penyelesaian nya tak lain tak bukan . I NEED TO STUDY STRUGGLE FROM NOW !!! full stop .



Ini lah yang aku ingin capai, dalam hidup aku.
The highest dream, that I want to grab
and ACHIEVE it in SPM!!!

Jika dipermudahkan urusan, InsyaAllah, aku inginkan pencapaian yang cemerlang untuk exam ni. Aku nak berjaya, aku nak bantu keluarga. Aku taknak dah tengok mak ayah aku hidup bersusah payah macam sekarang ni . even , aku ney anak second , tapi aku first son in family so tanggungjawab aku besar. Aku harus melaksanakan amanah yang dipertanggungjawabkan dan harus memikulnya dengan sebaik mungkin.

Masalah kawan-2 ?
Dah jadi adat hidup remaja kan,, mana mungkin tak terlepas dari belenggu masalah rakan-2 sebaya. Bagi aku, normal lah. Okay, masa dulu-2, aku cepat dan mudah terasa bila seorang member mula perli, pandang sinis ataupun pandang rendah pada aku. Kadang-2 tu aku rasa diri aku ni hina sangat .Siapalah seorang hamba ini, kan? Hanya seorang manusia yang bertaraf rendah. Tapi, aku cuba menoptimiskan fikiran aku. Buang yang keruh, ambillah yang jernih.

Kadang-2, ada juga kawan-2 sekelas yang tanpa sengaja selalu sangat mengguris hati aku ni. Tapi, aku cuma berlagak cool. Padahal dalam hati, hanya Allah sahaja yang tahu . Aku taknak lah dikatakan itu ini depan kawan-2. Tak molek lah nanti , kan? Apa yang aku buat, aku cuma steady, tak menggelabah, dan dilantakkan hidup dorang. Apa dorang nak buat dorang punya suka lah. Yang berdosa orang lain, bukan aku. Ini adalah FAKTA !!

Hidup ni tanpa kawan-2 teramatlah sunyi. Sahabat juga menjadi tunjang kekuatan ketika di dalam kepiluan dan kesedihan. So, ramah-ramahkan diri untuk bersahabat , dan jangan menjadi kera sumbang ya ^^

Masalah Hidup, Masalah Peribadi ?
Itu lain cerita. Everyone has their own problem right? Yang penting cara mereka menyelesaikannya :) 



Thnks for reading my story :)

0 comment(s)
Older Post | Newer Post